Priča o prvoj srpskoj kostimografkinji: “MAKAZE JELISAVETE BERMAN” 29. i 30. januara od 20.00

FOTO: Lazar Mandić

Priča o prvoj srpskoj kostimografkinji: “MAKAZE JELISAVETE BERMAN” 29. i 30. januara od 20.00

PULS TEATAR

Tekst: Gorana Balančević

Režija: Miloš Jagodić

Scenografkinja: Ljubica Petrović

Kostimografkinja: Sonja Kotorčević

Kompozotor: Božidar Obradinović

Koreografija, scenski pokret: Irina Mitrović

Lektorka: Nataša Ilić

Dizajner svetla: Radomir Stamenković

Igraju:

– JELISAVETA VUKOVIĆ (udato BERMAN), prva srpska kostimografkinja u Knjaževsko-serbskom teatru, rođaka knjaza Miloša Obrenovića – ANA ĆUK

– GOSPOĐA VUKOVIĆ, Jelisavetina majka, udovica – IVANA NEDELJKOVIĆ

– ANKA OBRENOVIĆ, prva srpska spisateljica, kćerka Jevrema Obrenovića – MAJA JOVANOVIĆ SPASOJEVIĆ

– JOAKIM VUJIĆ, reditelj, direktor, spisatelj, glumac i osnivač Knjaževsko-serbskog teatra – BOBA STOJIMIROVIĆ

– JOSIP ŠLEZINGER, kapel-majstor, vođa Voene Knjaževsko-serbske bande, Jelisavetin učitelj klavira – LAZAR MAKSIĆ

– ADOLF MORIC BERMAN, Nemac, faktor prve štamparije, mašinista i prvi scenograf Knjaževsko-serbskog teatra, budući Jelisavetin suprug – ALEKSANDAR TRMČIĆ

– NIKOLIJA MARKOVIĆ, Jelisavetina najbolja drugarica odmalena, udata, ima četvoro dece – MAJA SOFRONIJEVIĆ

Inspicijentkinja/suflerka: Jasmina Anđelković

Asistentkinja scenografkinje, vizuelni identitet predstave, izrada plakata, šminka i vlasuljarski radovi: Nevena Šurlan

Asistentkinja scenografkinje, vizuelni identitet predstave i rekvizita: Julijana Mićić

Tehničar svetla: Vladislav Milić

Tehničar tona: Ivan Đurović

Majstor pozornice: Ivan Gospavić

Dekorateri: Miodrag Stojanović, Marko Nikolić, Dejan Dejanović

Garderoberka: Mirjana Puača

Izrada kostima: Ljiljana Bjeković

Izrada obuće: Mirjana Milošević, Dragana Viciknez, Marković Marko

Organizacija i marketing: Marija Vlajić-Anđelković, Slađana Kalik

Reč spisateljice:

Sama činjenica da je Jelisaveta Berman bila, ne samo prva kostimografkinja, već i prva žena u prvom pozorištu na našim prostorima, koje je osnovao čuveni Joakim Vujić, dovoljna je bila da zagolica maštu i podstakne na razmišljanje: kakva je ona bila kao ličnost i na koje izazove je nesumnjivo morala naići da bi ostvarila svoju ulogu. Ko je ženama tog vremena dodeljivao uloge, a ko to radi danas? Zašto su samo dve informativne rečenice o njoj sačuvane, zašto ju je naša istorija zaboravila? Ali nekad su i dve informativne rečenice o nekoj ličnosti dovoljne da se skroji priča, izvezu međuljudski odnosi, prišiju radosti i boli i postave pitanja. Jelisaveta Berman je imala veliku stvaralačku energiju i svoj život je posvetila pozorišnoj umetnosti, a to je nešto što, ma koliko vremena prošlo, ne može da iščezne.

Gorana Balančević

Kamerna scena. Broj mesta ograničen. Rezervacije: 011 8127-150

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Previous post “Nedelja” i dalje u bioskopu
Next post Promocija knjige “Kralja srpske kuhinje”