Inkluzivno obrazovanje i lični pratioci daju sjajne rezultate

Serijal tekstova o ulozi ličnog pratioca  dece sa smetnajama u razvoju otpočeli smo sa ciljm da ukažemo na njihovu važnost i značaj, da pružimo podršku ne samo deci već i njihovim roditeljima i nastavnicima i istaknemo ono najbitnije, a to je činjenica da su sva deca jednaka i imaju aposultno ista prava na život, obrazovanje, druženje, igru i bezbrižno odrastanje.

Ovoga puta predstavlljamo jednu mladu damu, lajkovčanku Emiliju Marić koju je upravo ljubav prema deci usmerila na poziv ličnog pratioca. Ovo je njena priča:

“Za posao ličnog pratioca sam se prijavila jer studiram defektologiju. Želela sam da steknem neko novo iskustvo kroz rad sa Lazarom.  Najveći izazov je bio da ga što bolje upoznam, njegove potrebe i navike. Da uspostavimo komunikaciju i da me što pre prihvati.

Svaki početak je težak, kako za mene tako i za Lazara i ostalu decu iz odeljenja. Bili su radoznali i pomalo uplašeni. Razgovarali smo, odgovarala na svako njihovo postavljeno pitanje o različitosti njih kao tipične dece i njegovog stanja i posebnim potrebama. Kada se radi ovaj posao smatram da je bitno pratiti i decu iz razreda i sa njima izgraditi dobar odnos, tj. odnos poverenja koji sam ja imala sa ‘mojim’ odeljenjem V4.

Sa nastavnicima i timom iz škole imala sam dobru saradnju. Lični pratilac koji je svaki dan sa detetom je potreban nastavnicima da bi realizovali nastavu na času tj. prilagodili se svi zajedno (nastavnik, odeljenje-deca, Lazar i ja) njegovim potrebama ukoliko je to u nekim momentima potrebno.

Za ovaj posao treba imati dosta strpljenja, mnogo ljubavi i empatije. Sada po završetku školske godine kada vidim koliko je Lazar napredovao i koliko su neke moje ideje bile nezamislive na početku, shvatam da sam ispunila svaki svoj cilj. U njegovoj samostalnosti, odgovornosti prema školi, nastavi, odnosu sa nastavnicima i decom iz odeljenja (socijalizacija koja je i najbitnija).

Smatram da deca sa smetnjama u razvoju postižu bolje rezultate kada uče u inkluzivnom okruženju u redovnim školama, nego kada se obrazuju u izdvojenim odeljenjima i sredinama i da se nivo učenja za svu decu podiže, a time se postiže bolja socijalna uključenost svih. Koristi u sistemu inkluzivnog obrazovanja imaju i zaposleni (prvenstveno nastavnik, pedagog, psiholog, defektolog, logoped) jer se kvalitet njihovog rada unapređuje kao što je u našoj školi u Lajkovcu. Ovo obrazovanje donosi dobrobit svakom detetu, pojedincu, zajednici i društvu u celini. Za posao ličnog pratioca se nedovoljno zna i dosta ljudi odustane jer plata nije srazmerna odgovornosti koju posao nosi. Mi imamo samo jedan, ali veliki zadatak otvoriti svoje srce iskreno za našu decu sa smetnjama u razvoju, shvatiti njihov svet i pomoći im da se uklope u ovaj svet“.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Previous post KONKURS ZA KNjIŽEVNU NAGRADU
Next post Danas je Petrovdan: Najvažniji običaji koje treba poštovati