Remont vedričara na Tamnavi Zapad
Na PK Tamnava Zapadno polje u toku je završna faza remonta jedne od najpouzdanijih mašina – čuvenog bagera ‚‚vedričara“.

Pomoćnik uporavnika za ugljene sisteme, Zoran Pažinović kaže da je u poslednjih 7 ipo meseci proizvodnja uglja na ovom kopu nešto preko plana.

‚‚Zbog velike potrebe za ugljem i teške energetske situacije remont na drobilani trebalo bi da bude što kraći i da se pokuša parcijalni rad.
Ako se u nekom trenutku zaustavi drobilana u nekom dužem periodu, imali bismo problem. Vedričar je u remontu i treba da krene u petak, a kada stane drobilana, morao bi da radi samo na jalovini, koje u ovom delu ležišta i nema. To isto važi i za Glodar 5 koji će stati u ponedeljak, tako da nam odgovara da taj remont na drobilani bude parcijalan, da bageri u svakom trenutku mogu da kopaju i ugalj i jalovinu. Što se tiče kvaliteta uglja, planirano je oko 6.600 kilodzula po kilogramu. Samo Zapadno polje dosta je prožeto proslojcima pa je neprestana borba oko kvaliteta. Uglja ima, ali je prošaran proslojcima“ , objasnio je Pažinović.
Mašinski poslovođa, Milan Radičević kaže da je u toku završna faza investicione opravke na vedričaru i da je peti avgust planiran za njegov završetak.

‚‚Remont je otpočeo prvog jula kada je i zaustavljen bager, pa smo odmah pristupili čišćenju, a to je, zahvaljujući rudarskoj službi urađeno u najkraćem mogućem roku. Zatim je sledilo rasterećenje bagera, protiv tega, radnih elemenata zbog zamene užadi sva četiri vitla… Rađeni su komplikovani poslovi na vedričaru , a najteža je pogonska zvezda, koju smo demontirali, poslali u fabriku na reparaciju. Vitalni delovi zvezde su zamenjeni, stavljeni su novi, a od većih poslova tu je i kugliban Trake 2 koji je zamenjen novim, dobijenim ove godine. Mogu da napomenem i da je ove godine dobavljeno rezervnih delova i sve što smo tražili to smo i dobili. Za ceo remont dobili smo nove rezervne delove i nadamo se da je zahvaljujući Kolubari Metal, koja je izvršioc ovog remonta sve dobro urađeno, mada nam vreme nije išlo na ruku zbog visokih temperatura“ , priča on.
Goran Radivojević, pomoćčnik upravnika mašinske službe za preventivno održavanje napominje da je remont vedričara malo obimniji nego što je to bilo ranije.

‚‚Imali smo operacije oko skidanja pogonske zvezde, zamene kuglibana, zamena nosećih užadi na sva četiri vitla i jedan ozbiljan posao koji nam je pravio problem u prethodnom radu, a to je pucanje uške na elementu 4 koja se pojavila u prethodnoj godini. Sada smo to sanirali na licu mesta, nismo menjali celu konstrukciju uške, već smo parcijalno, iz pozicije odradili elemente i nadamo se da smo taj problem rešili i da nećemo imati to izraženo pucanje konstrukcije i da je taj posao dobro urađen.
Bila su tu i dva komplikovana posla oko zamena čaura između elemnata 3 i 4 pošto je došlo do povećanog zazora između osovinica i kliznih ležaja pa smo to na licu mesta razbušivali. Sanirali smo zazore, demontirana su vertikala i horizontalna vratila na licu mesta, međutim, daljom kontrolom reduktora uočili smo na diferencijalnom vratilu pomeranje tanjirastog zupčanika, pa smo se iz tih razloga odlučili da demontiramo ceo reduktor i odnesemo ga na sanaciju u Kolubaru Metal , gde je servisiran i u planiranom roku vraćen, pozicioniran i postavljen“,priča on.

Radivojević je takođe pohvalio mlađe kolege, koje se, kako je rekao odlično snalaze, dodavši da je koordinacija mašinske i elektro službe izuzetna, te kaže da su maksimalno ispoštovani što se pomoćne mehanizacije tiče, naglasivši da je najveći obim posla iznela Kolubara Metal sa svvojim ljudima.

