Unapređenje dela transportnog sistema u „Preradi“

Deo sistema železničkog transporta na potezu Suva separacija – Mokra separacija u OC “Prerada“ , biće zamenjena tračnim transporterima. Reč je o deonici dugoj oko 800 m, a moderniji sistem dopremanja uglja trebalo bi da doprinese pouzdanijem radu ovog dela lanca proizvodnje. Deonica Suva separacija – Mokra separacija nastavila je da funkcioniše i nakon što je ugalj sa Polja “B” prestao da se doprema železničkom prugom. Iako se pokazalo da je pruga na kraćim deonicama nerentabilna, jer zahteva velike troškove za rad  i održavanje, tek ove godine ispunjeni su svi uslovi da ona bude zamenjena.

Mirjana Novičić, rukovodilac odeljenja u Sektora za unapređenje tehnologija i investicionu izgradnju OC “Prerade“, kaže da se radovi izvode po dopunskom rudarskom projektu zamena železničkog transporta rovnog uglja od pogona “Suva Separacija“ do RJ “Mokra Separacija“ tračnim transporterima a sastoji iz tri dela: građevinskog, mašinskog i elektro dela projekta.

 

“Može se slobodno reći da su sve tehničke struke bile uključene u izradu ovog projekta. Projekat je završen u novembru 2017. godine, nakon toga u skladu sa ZJN i zakonom o Rudarstvu i geološkim istraživanjima pokrenuta je nabavka za vršenje tehničke kontrole. Početkom 2019. godine imali smo projekat sa izvršenom tehničkom kontrolom i već je moglo da se krene u nabavku za izvođenje radova. Iste godine, dobili smo Rešenje o odobrenju za izgradnju objekta od Ministarstva rudarstva i energetike. 30. juna 2021. godine stvoreni su svi uslovi za uvođenje izvođača radova u posao i od tada teku rokovi. Ugovorom je definisano da se radovi izvode u dve faze. U prvoj fazi se izvode radovi na rekonstrukciji dovoda rovnog uglja sa BTU sistema i njegova raspodela na prvu i drugu fazu pogona Suva separacija i novi izgrađeni transporter T10. Prva faza se sastoji iz dva dela: u toku je izvođenje radova prvog dela prve faze, u kojem radimo na delu koji ne ugrožava sadašnji način  dopremu uglja u RJ “Mokra separacija“ . Shodno tome, krenuli smo u izgradnju presipne kule P2 u kojoj se ugalj  presipa sa transportera T10 na transporter T11 i dalje se doprema u pogon oplemenjivanje uglja. Pored kule P2 u prvoj fazi izvodimo radove na transporteru T10 od kule P2 do kule P1. Takođe izvodimo radove od kule P2 na transporteru T11 do mesta ukrštanja sa žičarom. Drugi deo prve faze predviđa radove u remontu i tada ćemo uraditi preostali deo, nakon čega će biti omogućena doprema uglja sa BTU sistema novim načinom transporta, odnosno transporterima, što će usloviti ukidanje sadašnjeg načina transporta. U fazi remonta sledi izgradnja presipne kule P1, izgradnja transportera T10 na delu od presipne kule P1 do glavnog utovarnog mesta u pogonu“Suva separacija“ i izgradnja transportera T11 od presipne kule P2 do istovarne stanice i rekonstrukcija istovarne stanice novog dela. Tu je i rekonstrukcija presipno-raspodelnog mesta KC13 na Suvoj separaciji i rekonstrukciju transportera na C12A. Nakon ovih radova možemo reći da su omogućeni uslovi za dopremu uglja od RJ Suva separacija do RJ Mokra separacija tračnim transporterima”, objašnjava Novičić. Po završetku napred navedenih radova izvodiće se radovi predviđeni u drugoj fazi: izgradnja transportera T10a, C11a, T11a, rekonstrukcija presipne stanice C10, utovarnog mesta br.4, glavnog utovarnog mesta a što će omogućiti dopremu uglla sa BTS sistema do RJ „Mokra separacija.“

Rok za završetak svih radova je remont 2023. godine, ali kako Novičić navodi, izvođači se trude da radove maksimalno inteziviraju kako bi sve bilo završeno pre krajnjeg roka

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Previous post Nova normalnost: Društvene mreže – ipak nismo sami?
Next post U Lajkovcu podeljena auto-sedišta (VIDEO)