U toku sanacija odlagača 4 na PK Tamnava Zapad

Na Površinskom kopu Tamnava Zapadno polje sredinom februara otpočela je sanacija najvećeg odlagača na  kolubarskim kopovima, odlagača 4, koji je oštećen u požaru sredinom januara ove godine.

Poslovi revitalizacije povereni su zaposlenima u OC „Metal“, a prvi korak bila je stabilizacija  mašine i stvaranje bezbednih uslova za rad.

Upravnik radilišta, Dejan Vojinović kaže da su nakon stabilizacije odlagača otpočeli radovi na demontaži oštećene opreme.

‚‚Odsekli smo prednji deo trake 3, odnosno drugi i treći segment, izvadili transporter i na licu mesta biće sanirano sve ono što nije moglo da se skine. Krajem aprila skinuta je strela balasta i za tu, nešto složeniju operaciju korišćene su dve velike dizalice od 220 i 250 tona.Trenutno se radi na sanaciji trake 2. Za sada smo zadovoljni dinamikom radova. Plan je da se krajem godine ovaj odlagač pusti u eksploatacij. Imamo dovoljan broj ljudi, a kako poslovi budu odmicali tako će se i broj ljudi povećavati, rekao je Vojinović“.

On je takođe istakao da, pored Kolubare ‚‚Metal“ koja je glavni izvođač radova, za izradu puta i montažnog placa bila je zadužena Kolubara ‚‚Građevinar“ po porojektu ‚‚Projekt biro-a“ iz Lazarevca. Posao je, kako kaže, urađen na vrhunskom nivou i dodao da će u posao sanacije, uz veliki kooperativnost Tamnave Zapad biti uključena i grupa za korozionu zaštitu ‚‚Kosovo-Obilić“.

Mašinski inženjer na poslovima glavnog projektanta u Kolubari ‚‚Metal“, Aleksandar Roža kaže da je havarija proizvela velika oštećenja na odlagaču pa je odgovor struke morao biti veoma ekspedititvan.

‚‚Bilo je neophodno brzo uraditi određene poslove i proračune i pripremu dokumentacije, kako bi što pre moglo da se krene u sanaciju same sprave. Osnovni problem je bio da se sprava, koja je bila narušene geometrije i stabilnosti dovede u bezbedno stanje kako bi bila stabilna za dalje poslove sanacije. To je tim naših ljudi na čelu sa građevinskim inženjerima, statičarima, Živanom Bezarević i Vladanom Čolovićem uspešno uradio i još uvek radi. Sve je započelo sa rudarskim projektom rasterećenja, demontaže i stabilizacije same sprave“, rekao je Roža i naglasio da iza ljudi koji su glavni u ovoj priči stoji i čitav tim inženjera i konstruktora.

Vodeći statičar u Projektnom birou, građevinski inženjer Živana Bezarević, takođe ističe da je početak poslova obeležio veliki pritisak jer je bilo potrebno odmah dati odgovarajuće cifre koje govore da li je sprava stabilna i kako je obezbediti. Najpre je ispod strele balasta, koja je sada demontirana, postavljen montažni podupirač, jer se nije znalo gde se nalazi težište.

Zatim su geometrima dali karakteristične tačke kako bi, na osnovu njihovih mera, definisali realni položaj sprave u trenutku havarije i odredili mesta na koja će biti postavljeni montažni podupirači za sve sledeće faze. Nepoznata situacija iziskivala je definiciju prisutnih sila, a uspešna demontaža strele balasta zahtevala proračun svih potrebnih sila kako bi mogle da se angažuju odgovarajuće dizalice.

‘’Sada je kolega Vladan Čolović na poslu rešavanja trake 2 koja je jako složena zbog tog što je upredena sprava pa je potrebno rešiti mnoga pitanja pre nego se ona rastavi od svog oslonca”, rekla je Bezarević.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Previous post Briga i čeznja – nasi ljudi u inostranstvu
Next post Obeležen Dan škole „Sestre Pavlović“ u Belanovici (VIDEO)