SVI (ZA) JEDNO – Kada postoji savršen sklad i balans u „trojstvu“: Lični pratilac, roditelji i učitelj/nastavnik
Share the post "SVI (ZA) JEDNO – Kada postoji savršen sklad i balans u „trojstvu“: Lični pratilac, roditelji i učitelj/nastavnik"
Poslednja karika lanca koji se sastoji od tri priče koie prate školske aktivnosti jedne divne devojčice sa poteškoćama u razvoju, ali naravno potpuno jednako važna kao prethodne dve, jeste njena učiteljica Katarina. Lični pratilac deteta sa posebnim potrebama od izuzetne je važnosti u redovnoj nastavi i predstavlja pomoć ne samo detetu već i učiteljima i nastavnicima:

„Sada u razredu imam učenicu sa smetnjama u razvoju koja radi po posebnom programu. U svakodnevnim aktivnostima pomaže joj lični pratilac. Pratilac je tu da joj pruži podršku i nadomesti fizičke aktivnosti koju ona ne može samostalno da uradi. Navikavanje na školu, pravila i obaveze i te kako teško padaju svakom detetu, pa tako i njoj. U početku je bilo teško uskladiti rad jer je to bilo novo i za nju i za mene.
Stajala bih pored nje i svaki pokret, svaku novu aktivnost, uvežbavala bih sa njom, a zatim, kada sam sigurna da bi mogla sama, ostavljala sam njoj da vežba. Vreme je prolazilo, a drugari i nas dve smo navikle na organizaciju rada, vreme za učenje i vreme potrebno na času za rad sa učenicima. Sada je mnogo lakše jer je dosta toga urađeno, a i ona je samostalnija tako da je moja pomoć manje potrebna. Lični pratilac je tu da pomogne u realizaciji aktivnosti koje sama ne može da obavi. Prisustvo pratioca mi mnogo znači kako bih pravilno rasporedila vreme i aktivnosti za svu decu i da se niko ne oseća zapostavljenim.
To doprinosi boljoj atmosferi u odeljenju i prihvaćenosti učenika koji radi po posebnom planu“objasnila nam je ona.


